Steinerdaghemmet pikku tammi

Steinerdaghemmet Pikku Tammi erdjuder privat, finskspråkig dagvård i Åbo nejden. I vårt mysiga och trygga daghem tar vi hand om 2-5 åringar på vardagar. Pikku Tammi är stängt från midsommar till början av augusti och några dagar under julen. Vi har 3 dagars höstlov och en veckas sportlov på våren. Reservvård ordnas vid behov. Dagvårdsavgiften betalas för varje månad under året.

Vi följer Åbo stads förskoleplan och den nationella Steinerpedagogiska förskoleplanen i Pikku Tammi. Vi värdesätter rytm, fri lek och ett varmt, genuint möte med barnet. Våra professionella lärare är engagerade i att skapa en lugn och stimulerande miljö för barn i tre grupper. Barnen får vegetariskt lunch och mellanmål under dagen på dagis. Vi har föräldrakvällar och möten med föräldrar. Föräldrarna engagerar sig aktivt i frivilligt arbete för insamling.

Man kan ansöka om plats med vårt ansökningsblankett och servicesedel med Åbo stads ansökningsblankett (online Turku.fi). Ansökan om sedeln ska göras fyra månader innan behandlingsbehovet påbörjas. I akuta fall minst två veckor innan. Du kan också ansöka om FPA:s privata vårdstöd. Kontakt oss för ansökningsblankett och om du har frågor!